Dagritmekaarten van Anna's Atelier. Sfeervolle Structuur

 

Beste bezoeker,

 

Fijn dat u mijn pagina over dagritmekaarten komt bekijken!

Ik zal u kort vertellen hoe deze kaarten zijn ontstaan. Binnen het onderwijs is het gebruik van dagritmekaarten steeds gebruikelijker. Zeker sinds het invoeren van passend onderwijs zijn er in iedere klas steeds meer kinderen die behoefte hebben aan extra ondersteuning en structuur. Dagritmekaarten kunnen hiervoor een goed middel zijn. Binnen het reguliere onderwijs is het gebruik van dagritmekaarten al enkele jaren een bekend begrip. Hoewel er binnen de vrijeschool waarschijnlijk ook behoefte is aan het gebruik van dagritmekaarten, doet zich daar een probleem voor. Uit mijn ervaring als vrijeschool leerkracht weet ik dat er bewuste en weloverwogen keuzes gemaakt worden met betrekking tot de inrichting en de sfeer van het lokaal. Echter, de dagritmekaarten die tot dan toe in omloop waren voldeden niet aan de eisen  van de meeste vrijeschool leerkrachten. De vormgeving en het  kleurgebruik sluiten onvoldoende aan bij de sfeer in de klas. 

 

Mijn ervaring als leerkracht en mijn passie voor tekenen en schilderen heb ik ingezet om zelf  dagritmekaarten te ontwikkelen die ook geschikt zijn voor gebruik binnen antroposofische instellingen.  

Nadat ik dagritmekaarten voor in de klas had gemaakt, ontstonden al snel aanvragen voor kaarten die in Kinderdagverblijven, bij gastouders of thuis gebruikt konden worden. En zo werd de collectie kaarten steeds uitgebreider. Nog steeds groeit de collectie geïnspireerd door de vele vragen en ideeen die mij aangereikt worden.